Halihazırda Sahip Olduğunuz Silindirik Damla Bira Makinesi » CoffeeGeek

Çoğu kahve meraklısının çok iyi bildiği gibi, damlama bira makineleri çoğalma eğilimindedir. Bir Melitta külahıyla başlıyorsunuz ve ardından nazik bir akrabanız size hediye olarak bir CHEMEX veriyor. Takozlar harikadır, ancak Kalita Wave veya NotNeutral Gino Dripper gibi düz tabanlı bir bira üreticisine ne dersiniz? Ve V60’ta ustalaşana kadar gerçek bir kahve fanatiği değilsiniz. Hepimiz tavşan deliğinden aşağı iniyoruz, yol boyunca dolaplarımızı karıştırıyoruz.

Tabii ki, sabah demleme rutinlerimizi değiştirmek ve bir dökmenin temel parametrelerini yeni gözlerle yeniden düşünmek eğlenceli bir meydan okumadır.

Yani, iyi haber. Yeni bir damlama makinesinde becerilerinizi test etme havasındaysanız, elinizde zaten bir tane olabilir: Aeropress. Aeropress 2005 yılında piyasaya çıktı ve Aerobie uçan yüzüğün mucidi Alan Adler tarafından tasarlandı (kendi başına harika bir ürün, ama ne yazık ki kahve yapmıyor). Aeropress’e aşina değilseniz, esas olarak, dalma sırasında az miktarda basınç oluşturan kauçuk contalı bir pistona sahip bir daldırma bira makinesidir. Diğer gönderilerde Aeropress’in özelliklerini ve demleme varyasyonlarını daha ayrıntılı inceleyeceğim, ancak şu anda bizi ilgilendiren şey, mükemmel bir silindir olan Aeropress’in gövdesi.

Neden kimse Aeropress’i damlama makinesi olarak kullansın (yani pistonsuz)? Bu bizi Kalita veya Gino Dripper gibi bira üreticilerine geri getiriyor. Bunlar, düz tabanın kanallaşmanın oluşmasını engelleme olasılığının daha yüksek olduğu ve böylece bağışlayıcı bir bira üreticisine daha eşit ekstraksiyon sağladığı önermesi üzerine inşa edilmiştir. Ne yazık ki, Kalita Wave ve çıkıntılı filtrelere sahip benzer bira makinelerinin en büyük sorunu, kahvenizi filtre çıkıntılarının kenarlarında değil de bira makinesinin altında tutmanın büyük bir başarı olmasıdır.

Bu, doğrudan filtre yatağından daha eşit bir akış sundukları için, Tricolate gibi altta disk filtreli silindirik bira makinelerinin çekiciliğidir. Bu amaçlar için bir Aeropress kullanmak, son zamanlarda kahve alanında biraz ilgi gördü. Şuraya hızlı bir göz atın: Sprometheus vlog ve Kahve reklamı Astra bazı ilginç tartışmalar için.

Bir süredir bununla oynuyorum ve işte bazı düşünceler:

İlk deneylerim için, yaklaşık 3,5 dakikada 20g giriş ve 300g çıkış ile bir kama bira makinesinde bir Kenya Nyeri Kiandu AB’yi çevirdim. Bu, narenciye ve baharat karakterinin hoş bir dengesine sahip parlak bir Kenya.

Meraktan, Aeropress çalışması için aynı öğütme ve oranı korudum, ancak sesi 15g giriş ve 225g çıkış ile biraz küçülttüm. 30 gr su ile yaklaşık 20 saniyelik bir çiçeklenme yaptım ve ardından kalan 195 gr’ı ekledim. Toplam demleme süresi şaşırtıcı derecede hızlı 7 dakikaydı (çok daha uzun süreceğini varsaydım); ancak elde edilen kahve genel olarak çamurluydu ve ağızda sert bir metalik tat vardı.

Sonraki denemelerde daha kaba öğütmelerle oynadım ve demleme süresini yaklaşık 3,5 dakikaya indirmeyi başardım. En çok keyif aldığım fincanlar biraz daha ince öğütülmüştü, ancak demlemeyi yaklaşık 4 dakikada ve genellikle demleme suyunun yalnızca yaklaşık %75’i (yaklaşık 170 g) akacak şekilde durdurdum. Bu yöntem, güvenilir bir şekilde daha parlak bir fincan veriyor gibi görünüyordu. Ayrıca suyun kahveye oranını artırmanın hız ve lezzet netliğine yardımcı olduğunu buldum. İçeride 12g ve dışarı 215’in biraz üzerinde olan dökümler özellikle eğlenceliydi ve bu muhtemelen daha düzenli olarak kullanacağım varyasyon.

Bu yöntemi denerken beni en çok etkileyen şey aslında tutarlılığıydı. Demlemeyi erken durdurduğumda sonuçları değiştirmek için en iyi şansa sahip oldum. Öğütme ve demleme süresindeki değişiklikler tada o kadar şiddetli bir şekilde yansımadı, bu da düz dipli (ve düz duvarlı) bira makinelerinin daha bağışlayıcı ve sonuçlarda tekdüze olduğu fikrini destekliyor gibi görünüyor.

Şimdiye kadarki tüm denemelerime dayanarak, 225 gram demleme suyu kullanılarak 3,5 dakika hedeflenen 15 gram kahvenin en ilginç dinlenmeyi sağladığını buldum. Öğütme, kabaca her zamanki dökme ve french press ayarlarım arasındaydı. Vario’m ara sıra espresso için öğütülecek şekilde ayarlanmıştır, ancak 10 noktalı makro adımlı ayarında, 7’de öğütürüm, bu benim dökme ayarımdan sadece 2-3 adım daha fazladır. Rakamlarınız elbette farklı olacaktır, ancak bu size nereden başlayacağınız konusunda bir fikir vermelidir.

Bu deneyden sonra diğer tüm bira makinelerimi bağışlıyor muyum? Hayır. Ama bu gerçekten ilginç bir alıştırma ve herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Bir dizi harika kahve vermenin yanı sıra, deneyim aynı zamanda bir süredir yapmadığım standart dökme oranımla oynamamı sağladı. Bu, tüm sabah kahvesi ritüellerimizin en azından zaman zaman yaşaması, nefes alması ve değişmesi gerektiğine dair harika bir hatırlatmaydı.


Alexander Howe

Alex, günlük işine ek olarak, mükemmel espresso shot’ın peşinden koşarken, yıllarca sektörde aralıklı olarak kavurucu olarak çalıştı.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *